Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Nathalie Dye

Clauses Noted: 1, 5

Publication: Daily Mail

Complaint:

Nathalie Dye complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate and insensitive information in several articles on its website about her late husband, Michael Dye, shortly after his death, in breach of Clause 1 (Accuracy) and Clause 5 (Intrusion into grief or shock) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The newspaper agreed to remove several articles from its website, and it appended the following correction and apology to four articles about the complainant's husband about which she had not raised concerns:

We have been contacted by the family of the late Michael Dye to make clear that our original coverage of his death included several inaccuracies regarding his family life. We are happy to make clear that Mr Dye was not divorced; his first marriage was to Nathalie, and he was married to her at the time of his death. In addition, we understand that Mr and Mrs Dye did not live near Pentwyn, Cardiff. We are sorry for any upset caused by these inaccuracies.

The newspaper also wrote a private letter of regret to the complainant. The matter was resolved on this basis.

Date Published: 08/02/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]