Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Nathaniel Rothschild

Clauses Noted: 1

Publication: The Observer

Complaint:

Nathaniel Rothschild complained to the Press Complaints Commission via Schillings solicitors that the newspaper had published inaccurate information about him, in breach of Clause 1 (Accuracy), in a profile of the Rt Hon George Osborne MP.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following statement by the newspaper:

Our article on the chancellor, George Osborne ("The player", Observer Magazine) and a related story ("George Osborne and the Bullingdon club: what the chancellor saw", News), referred to a number of incidents involving Nathaniel Rothschild at an event at the Rothschild family home. Mr Rothschild confirms that he denies that these incidents took place. We are happy to make his position clear.

In addition, the newspaper agreed to amend the online article to remove the complainant's name and to notify all appropriate internal and third party databases and websites licensed to use the material. The matter was resolved on that basis.

Date Published: 10/02/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]