Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Dr Keith Lomax

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Dr Keith Lomax, a managing partner of the law firm Davies Gore Lomax, complained to the Press Complaints Commission that an online-only article misquoted his comments on the extent of the law firm's legal aid funded work.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper amended the text of the article appropriately, donated 500 to the Legal Aid Practitioners Group and appended the following corrective footnote to the piece:

"A previous version of this article said that lawyers for the Dale Farm Travellers had "scooped" 6million of taxpayers' money to fund the Travellers' legal battle and that Davies Gore Lomax "pocketed more than 1.1 million in legal aid in 2008", and "then received a further 1.1 million last year". We also reported that Dr Lomax, the founding partner of the law firm, had stated that the work the firm did for Gypsies only made up a tiny "fraction" of their lucrative business.

We are happy to clarify that the 6million referred to was for the entirety of the firm's legal aid costs from 2006 until October 2011 including court fees, expenses, and VAT. The work the firm did for the Dale Farm Travellers was only a fraction of the firm's legal aid funded work. Dr Lomax did not say that the firm's work was a lucrative business. We regret any distress caused by the original story".

Date Published: 12/01/2012



<< Go Back
spacer