Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
A woman

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

A woman complained to the Press Complaints Commission that the article, reporting on a study commissioned by ten Conservative MPs on the European Court of Human Rights (ECtHR), had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

The article had claimed that procedural changes to the European Court, introduced in 1998, had resulted in individuals being able to take their cases directly to the ECtHR rather than having to go through the British courts first. The complainant emphasised that this was an inaccurate representation of the legal procedure; in order for a case to be admissible Article 35 (i) of the Convention requires the exhaustion of all domestic remedies.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the removal of the following sentence from the online article:

This came after the rules were changed, in 1998, to allow individuals to take cases directly to the ECHR rather than go through the British courts.

Date Published: 03/04/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]