Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
A woman

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

A woman complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had two articles about benefit claims that contained errors in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code. The first stated that Disability Living Allowance was worth a flat rate of 70 when, in fact, different awards are given based on the severity of the disability. The second, an editorial piece, conflated Disability Living Allowance with Incapacity Benefit when it stated that it was a work-related benefit.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper removed the online version of the editorial and published the following wording on its website and in its dedicated corrections and clarifications column:

An editorial on 11 November suggested that Labour had encouraged the huge rise in the number of Disability Living Allowance claimants in order to keep the unemployment figures down. We are happy to clarify that the Disability Living Allowance - which is worth an average of 70 a week - is available to people in work as well as the unemployed.

Date Published: 15/03/2012



<< Go Back
spacer