Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Dr Kalind Parashar

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Dr Kalind Parashar complained to the Press Complaints Commission under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice that the newspaper had published incorrect allegations about him and his family. The inaccurate allegations had emanated from his wife, and the journalist had taken no steps to contact him or his family for comment prior to publication.

Resolution:

The newspaper stated that the article had been written and initially published by an Indian publication, India Today. The Daily Mail had then published the article on its website. The article had been removed and it had published the response of the complainant's parents to the allegations in a separate article. The PCC negotiated the publication of the following statement at the foot of this second article:

A previous article published on MailOnline reported allegations made in India Today against Dr Parashar and his family. Dr Parashar has asked us to make clear that neither he nor his family were approached for comment on the allegations prior to publication, and the article has since been removed. MailOnline published the article in good faith, and regrets any distress caused.

Date Published: 26/06/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]