Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Croydon Council

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Croydon Council complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published a misleading article, which claimed that some rowan trees had been removed from a sheltered accommodation block by the council as a result of one complaint that the berries were a slip risk. The newspaper had failed to publish the council's response that the trees had not been removed as a result of the complaint, but rather as part of general works on the site.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the amendment of the online article and the publication of the following wording:

Croydon council

Following "Trees cut down after single complaint at 'slippery berries' " (Feb 23), the council has asked us to make clear that trees at a sheltered housing block were removed as part of general work at the site, not as a result of the complaint.

Date Published: 03/05/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]