Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mrs Margaret Watson

Clauses Noted: 1

Publication: The Guardian

Complaint:

Mrs Margaret Watson complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said that the newspaper had published an article on its website which incorrectly claimed Jack McLean was "still tormenting himself over the source of the distress he had caused to the [complainant's] family" - Mr McLean had previously made it clear that he stood by the articles he had written about the complainant's daughter and had made no attempt to apologise to the family.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the addition of the following footnote to the article, which included a link to an article published on the Scottish Review website:

Footnote added 10 August 2012: Margaret and James Watson, the Glasgow couple who lost both their children to murder and suicide in the 1990s, gave evidence to the Leveson inquiry on how their family was affected by media coverage, including articles by Jack McLean, the columnist mentioned in the article above. They have asked the Guardian to draw readers' attention to a piece written by Jackie Kemp, also published in the Scottish Review, which gives another perspective on the case.

Date Published: 31/08/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]