Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Stephanie O’Keeffe

Clauses Noted: 1, 3

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

Ms Stephanie O'Keeffe, a freelance journalist, complained to the Press Complaints Commission that an article, which reported a shift she had worked at BBC Radio 5 Live breached the terms of Clauses 1 (Accuracy) and 3 (Privacy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the removal of the article and the publication of an apology. The online apology, which was featured on the Mail Online news page for 24 hours, included a picture of the complainant. The apology read:

On April 1 we said, incorrectly, that the freelance reporter and presenter Stephanie O'Keeffe struggled to read her scripts when working at BBC Radio 5 Live. We now accept that this was not the case. Our report could also have been taken to suggest that Ms O'Keeffe obtained her BBC work by submitting a CV that contained her vital statistics and expressed a willingness to work nude. That was not our intention and we are sorry for any misunderstanding or embarrassment these errors may have caused.

Date Published: 31/07/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]