Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Matthew Brealey

Clauses Noted: 1

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

Mr Matthew Brealey complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published a comment piece on cyclists' behaviour which misleadingly implied that the columnist's mother had been the victim of three cycling-related incidents in 2012, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification:

An article on September 9 said the writer Petronella Wyatt's mother had accidents with cyclists twice in a month and Miss Wyatt had her handbag snatched by a gang on bicycles in 2012. In fact there was an editing mistake, and the snatch actually occurred in 2008. Miss Wyatt had previously mentioned it in a similar article in 2010 about her mother being struck by a cyclist at that time.

Date Published: 26/10/2012



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]