Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
Making a complaint
Code of Practice Information
Code Advice

Complainant Name:
Richard Ward

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph


Richard Ward of the Richard Ward Hair & Metrospa complained through his representative Alastair Brett that the newspaper had published inaccurate information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.


The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following item in the newspaper's print edition, along with a separate clarification appended to the online version of the article:

Richard Ward

"Is it scissors at dawn for the royal crimpers?" (July 4), mistakenly suggested that James Pryce, a former employee of Richard Ward Hair & Metrospa, was subject to an obligation not to poach clients. In fact the "no poaching" clause had expired six weeks before the article was published. The article also referred to defamatory allegations against Mr Ward by another newspaper. These allegations, denied by Mr Ward, were promptly withdrawn by that other newspaper and apologised for. We are happy to set the record straight.

Date Published: 08/11/2012

<< Go Back
Home ] Cases ] Site map ]