Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Ben Dyson

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr Ben Dyson complained to the Press Complaints Commission under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code that an article reporting that taxpayers would be required to fund "more than £208 billion in benefit payments" had failed to make clear that this figure included state pensions.

Resolution:

The matter was resolved when the PCC negotiated an amendment to the online article, together with the publication of the following clarification:

When this article was first posted it omitted to indicate that the welfare spending bill included state pensions. It has been amended to make this clear.

Date Published: 14/02/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]