Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
David Sparkes

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

David Sparkes, CEO of British Swimming, complained to the Press Complaints Commission via solicitors that the newspaper had published inaccuracies about the results achieved by British Swimming at the 2012 Olympics and Mr Sparkes personally.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction and apology in the newspaper and online:

British Swimming: A sports report on September 22, 2012, calculated that three medals won by the British team at the London Olympics had cost 8.4million each. In fact, the team's budget also funded diving, in which Tom Daley won a medal, and the Paralympic team, which won 39 medals. We also accept that David Sparkes, CEO of British Swimming, lives in the UK, not Germany, including for tax purposes, and apologise for any contrary impression given.

Date Published: 21/02/2013



<< Go Back
spacer