Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Dr Helen Hammond

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Dr Helen Hammond was one of ten individuals who complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant was concerned that the newspaper had taken a quotation from the BMJ out of context in such a way that wrongly suggested that disabled babies were being euthanised by the Liverpool Care Pathway (LCP).

Resolution:

The complaint was resolved when newspaper removed the online article and the PCC negotiated the publication of the following clarification in print and online:

In common with other newspapers, an article on 29 November 2012 about the Liverpool Care Pathway (LCP) for terminally ill children included the account of a doctor, previously published in the BMJ, describing how it feels to withdraw feeding from new-born babies. We are happy to clarify that the doctor in question does not practice in the UK and that his account does not refer to the LCP.

Date Published: 26/03/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]