Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Catherine Whiteside

Clauses Noted: 1, 5

Publication: The Scottish Sun

Complaint:

Catherine Whiteside complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had wrongly reported that her husband, a BP worker involved in a hostage situation in Algeria, had been rescued. On the day of publication, the family received confirmation that Mr Whiteside had in fact been killed. The complaint was framed under Clauses 1 (Accuracy) and 5 (Intrusion into grief or shock) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The newspaper said it was deeply sorry for the way in which the story had been reported and explained how the error had occurred. The complaint was resolved on the basis of a private letter of apology and the publication of the following wording in the newspaper:

APOLOGY

In an article ‘The joy of six' (19 January 2013) we mistakenly stated that oil worker Kenneth Whiteside had been freed from the Algerian hostage crisis at the gas plant in Amenas along with five other Scots. Tragically Mr Whiteside had been killed. We offer our sincere apologies to Mrs Catherine Whiteside and her family for the distress caused.

Date Published: 11/04/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]