Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Jacek Cichosz

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Jacek Cichosz complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an error in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant was concerned that the newspaper had referred in an online article to Auschwitz as a "Polish death camp", which was wholly inaccurate. In fact, the camp was built, run and managed by Germans.

Resolution:

The reference had been an error and removed as soon as the editor became aware of it. The complaint was resolved when the newspaper published the following apology:

An earlier version of this article mistakenly referred to Auschwitz as a "Polish death camp". We apologise for this error.

Date Published: 04/03/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]