Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
HRH The Duke of York

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

HRH The Duke of York complained to the Press Complaints Commission via solicitors that the newspaper had published inaccurate information in two articles regarding his official visit to India to celebrate the Diamond Jubilee, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complained was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction and apology, in print and online:

Articles of 7 and 14 May 2012 said that the Duke of York had demanded a private plane, travelled in a chauffeur-driven Rolls-Royce and snubbed free accommodation for his official Diamond Jubilee visit to India. We now accept that the Duke had no personal involvement in the decision to charter the plane, did not travel in a Rolls, and that the British High Commissioner's residence was deemed too small for his party on this occasion. We apologise to the Duke of York for the misunderstanding.

Date Published: 11/03/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]