Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Dr Sasha Johari

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Dr Sasha Johari complained to the Press Complaints Commission, via Berrymans Lace Mawer LLP, that the newspaper had published several inaccuracies in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice in an article reporting the inquest of a woman who had been found by a Coroner to have died from natural causes, the exact nature of which was unknown. The woman had seen Dr Johari and a specialist regarding unrelated migraines a few weeks before her death.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification and apology in print:

An agency report on 26 May 2011of an inquest into the sudden death of Lucy Rudol repeated allegations that she had visited Dr Sasha Johari up to 50 times complaining of migraines, that she had been made to wait for hospital appointments, and that she might have been misdiagnosed. In fact Ms Rudol had only seen Dr Johari three times about migraines, appointments were made promptly and the inquest made no criticism of the doctor's diagnosis or actions. We apologise for the misunderstanding. The claim for compensation brought by the solicitor quoted in the article was unsuccessful.

Online the newspaper carried the following wording:

An agency report on 26 May 2011of an inquest into the sudden death of Lucy Rudol repeated allegations that she had visited Dr Sasha Johari up to 50 times complaining of migraines, that she had been made to wait for hospital appointments, that she might have been misdiagnosed, and that she was ‘killed by a blood clot'. In fact Ms Rudol had only seen Dr Johari three times about migraines, appointments were made promptly and the inquest made no criticism of the doctor's diagnosis or actions and the pathologist reported no evidence of a blood clot. We apologise for the misunderstanding. The claim for compensation brought by the solicitor quoted in the article was unsuccessful.

Date Published: 14/03/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]