Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Dr Helen Hammond

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Dr Helen Hammond complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant was concerned that the newspaper had taken a quotation from the BMJ out of context in such a way that wrongly suggested that disabled babies with birth defects incompatible with survival were being put on the Liverpool Care Pathway (LCP).

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification in print:

Liverpool Care Pathway

An article on 29 November 2012 about the Liverpool Care Pathway (LCP) for terminally-ill children included a doctor's account, first published in the British Medical Journal, of how it feels to withdraw feeding from new-born babies with birth defects that are incompatible with survival. We wish to make clear that the doctor was not referring to the LCP, and that he does not practise in the UK.

In addition, the online article was amended appropriately and the following footnote was added:

When this article was first posted it reported a doctor's account of how it felt to withdraw feeding from new-born babies with birth defects incompatible with survival. It did not make clear that he was not referring to the LCP and that he does not practise in the UK. We are happy to clarify these points.

Date Published: 22/03/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]