Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Dean Torkington

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Times

Complaint:

Mr Dean Torkington complained to the Press Complaints Commission about an article which was, in his view, inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

The complainant said it was not the case that he underwent a ‘tummy tuck' on the National Health Service.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published the following correction:

‘A feature about tribute bands (‘The Xerox Factor', Magazine, December 16, 2012) incorrectly stated that Dean Torkington, a Meat Loaf tribute artist, had experienced ‘botched NHS tummy tucks'. In fact, the operation was a chest reduction and it was the NHS that corrected the earlier surgery by a private clinic'.

Date Published: 22/03/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]