Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Full Fact

Clauses Noted: 1

Publication: The Sun

Complaint:

Mr Joseph O'Leary on behalf of Full Fact complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an article regarding the suspected slaughter of horses for food which contained an inaccuracy and was misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper amended the online article appropriately and published the following corrective footnote:

Mary Creagh originally told the House of Commons that the 70,000 horses were all in Northern Ireland. However, Labour later issued a correction and said the figure actually covered both Northern Ireland and the Republic of Ireland.

Date Published: 06/05/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]