Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr James Lattimore

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr James Lattimore complained to the Press Complaints Commission about an article which was, in his view, inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

The complainant said it was not the case that Stonewall had collected '60,000 signatures in favour of gay marriage'; furthermore, the Coalition for Marriage's petition, submitted during the Marriage Bill's consultation period had contained 509,800 signatures, and not 650,000 as the article had stated.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following statement on the online article:

Update: When this article was first posted it mistakenly said that Stonewall had collected 60,000 signatures in favour of gay marriage during the Bill's consultation period and that the Coalition for Marriage's petition against the Bill had been signed by 650,000 people. In fact, Stonewall did not run a petition, and the overall position with regard to support for and opposition to the Bill was as follows: 120,840 people who responded individually to the Government's consultation supported the Bill. Opposed to it at the conclusion of the consultation period were 104,880 people who responded individually and 513,027 who signed petitions (including the 509,800 who signed the Coalition for Marriage's petition). We are happy to make this clear'.

Date Published: 22/07/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]