Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Neil Tabraham

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Neil Tabraham complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an online article which failed to acknowledge the reasons why 878,000 new claimants for the Employment Support Allowance benefit dropped their claims before undergoing tests for eligibility. The complainant considered that readers would have found the coverage misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following update to the online article:

"An earlier version of this commentary stated that 878,000 individuals claiming incapacity benefit "opted not to even submit to the new tests to see if they were fit for work". We are happy to make clear that the individuals in question were in fact new claimants for the ESA benefit and that while there is no official data as to why they withdrew their claims, important reasons could include that they recovered, returned to work or claimed a more appropriate benefit."

Date Published: 05/08/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]