Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Reverend John Hayes

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Reverend John Hayes complained to the Press Complaints Commission about an article which he considered to have inaccurately reported that 878,000 recipients of Employment Support Allowance had stopped claiming "rather than face a fresh medical" in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved after the PCC negotiated the publication of the following correction:

Articles on 4 and 30 April, based on information provided by Conservative Central Office, stated that 878,000 individuals claiming benefits intended for the genuinely sick ‘stopped claiming rather than face a fresh medical'. We are happy to make clear that other important reasons people had for not pursuing ESA claims were that they recovered, returned to work or claimed a more appropriate benefit.

Date Published: 06/08/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]