Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Mr Adam Olsen

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Adam Osen complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, about an article which he considered had inaccurately reported the level of pre-tax earnings required for an individual to earn 41,000 after tax.

Resolution:

The complaint was resolved after the PCC negotiated the publication of the following correction:

A comment article on 10 July said that, in order to take home 41,000 you would have to be earning 64,000 before tax. In fact the correct pre-tax figure is around 60,000.

Date Published: 10/01/2014



<< Go Back
spacer