Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Embassy of the Arab Republic of Egypt

Clauses Noted: 1

Publication: The Sunday Telegraph

Complaint:

Ms Sohair Younis complained to the Press Complaints Commission on behalf of the Embassy of the Arab Republic of Egypt regarding an article which the Embassy considered to have been inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

The complainant said that the article incorrectly reported that an Egyptian court had sentenced seven girls to three years' probation.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following corrections, both online and in print:

UPDATE: When this article was first posted it mistakenly recorded that the seven girls' sentences were reduced to three years' probation. This should have read three months' probation. The correct figure has been substituted.

Our report on the freeing of women previously jailed for a pro-Muslim Brotherhood protest (Dec 8) mistakenly recorded that seven girls under 18 were given three years' probation instead of indefinite terms. This should have read three months' probation. We are happy to set the record straight.

Date Published: 10/01/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]