Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mrs Bryony Hill

Clauses Noted: 1, 3, 4

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

Mrs Bryony Hill complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published material which was inaccurate and intruded into her husband's privacy in breach of Clause 1 (Accuracy) and Clause 3 (Privacy) of the Editors' Code of Practice. The complainant considered that the article intruded into her husband's private life by reporting details of his medical condition. She was further concerned that the article had included a large number of inaccuracies about the situation.

Resolution:

The newspaper acknowledged that the article concerned health and family matters which would normally be considered private. However, it believed that this was countered by the competing right of other family members' freedom of expression, and that the issues raised were in the public interest. Nonetheless, the newspaper's managing editor wrote a private letter to the complainant regretting the distress the article had caused and made a number of amendments to the online article.

Date Published: 17/01/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]