Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Mr Peter Maddison

Clauses Noted: 1

Publication: The Mail on Sunday

Complaint:

Mr Peter Maddison complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an inaccurate article, which had listed the UK's top ten benefits cheats, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. In particular, the complainant expressed concern that the newspaper had stated that one man had claimed over 1 million in benefits, when he had claimed 38,852.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification in print and online:

"An article on August 18 listed the "top ten" benefits fraudsters ordered to repay the largest amounts under the Proceeds of Crime Act. We would like to point out that the sums included profits made from their crimes as well as the amount of benefits they had fraudulently claimed."

Date Published: 14/11/2013



<< Go Back
spacer