Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Lee Woodward

Clauses Noted: 1

Publication: The Sun

Complaint:

Mr Lee Woodward complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had inaccurately reported that 44% of Britons suffered from OCD and had given the significantly misleading impression that the statistics were based on the findings of a survey carried out by OCD UK, in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the amendment of the online article to make clear that 44% of Britons "think" they suffer from OCD and that the survey was commissioned by Benenden Health. In addition, the newspaper added a quotation from OCD UK and appended the following footnote:

"An earlier version of this article incorrectly attributed the survey to OCD UK. It was in fact commissioned by private healthcare company Benenden Health."

The newspaper also explained that it had already published a follow-up article in the newspaper's Health section, which had further clarified these points.

Date Published: 21/11/2013



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]