Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Peter Karran MHK

Clauses Noted: 1

Publication: Manx Independent

Complaint:

Peter Karran MHK complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an inaccuracy in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, and had failed to apologise for its error, raising a further breach. The complainant said that an editorial piece wrongly accused him of editing the Hansard record of a debate which had taken place in the Chamber of the House of Keys.

Resolution:

The newspaper published the following clarification before the complaint to the PCC:

Hansard a true record

In a story in last week's Manx Independent, we reported that Lib Van MHK Peter Karran, during last week's House of Key sitting, did not give a figure for the number of full-time reporters working at Isle of Man Newspapers - when the official Hansard record showed that he did. Our editorial comment last week was based on that. We've been asked to point out that the Hansard record is correct, and had not been amended. We are happy to put the record straight.

In addition, the PCC negotiated the publication of the following apology:

On December 5, 2013, we carried a story relating to Hansard and Mr Peter Karran MHK. That story was wrong and we apologise to Mr Karran for that, and any hurt or distress that we have caused him.

The matter was resolved with the publication of the apology.

Date Published: 20/03/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]