Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Jonathan Portes

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr Jonathan Portes, Director of the National Institute of Economic and Social Research, complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate and misleading information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said that an article written by the Prime Minister which had been published by the newspaper had incorrectly stated that during the "boom years" the number of "workless households doubled". He was further concerned that the article did not make clear that the additional 1.3 million people who were in work since the last election included self-employed people.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated alteration of the online article and the publication of the following footnote:

When this article was first posted it stated that during the boom years the number of "workless households" doubled. While households where no adult had ever worked did double, the Office for National Statistics definition of "workless households" is those where all adults are unemployed or inactive; numbers of these households fell during the period. We are happy to make this clear and have amended the article accordingly.

The following clarification was published in the newspaper:

"Why the Archbishop is wrong about welfare" (Feb 18) stated that during the boom years the number of "workless households" doubled. While households where no adult had ever worked did double, the Office for National Statistics definition of "workless households" is those where all adults are unemployed or inactive; numbers of these households fell during the period. We are happy to make this clear.

Date Published: 04/04/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]