Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr James Sanders

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr James Sanders complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published on its website incorrect information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said the newspaper has incorrectly reported that, following a conviction for insider dealing, he was obliged to pay back £1.5 million. He had in fact been ordered to pay £1.06 million. The complainant was further concerned that the newspaper had published a photograph incorrectly purporting to be of his front door.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper removed the photograph, amended the online article and published the following footnote:

An earlier version of this article incorrectly stated that Mr Sanders was ordered to pay back £1,560,782.58 to avoid a prison sentence. We are happy to clarify that he was in fact ordered to pay back £1,056,782.58 by Judge Nicholas Loraine-Smith.

Date Published: 11/04/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]