Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr James Sanders

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr James Sanders complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published incorrect information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said the newspaper had incorrectly reported that, following a conviction for insider dealing, he was obliged to pay back £1.5 million. He had in fact been ordered to pay £1.06 million.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper expunged the report from all external databases holding the newspaper's material and attached a correction to the article in its own library database.

Date Published: 11/04/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]