Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Chris Curry

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Chris Curry of Rights Watch UK complained that the newspaper had published an inaccurate and misleading article in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said that an article incorrectly reported that, following the withdrawal of claims by the Iraqi Core Participants in the Al-Sweady Inquiry that Iraqi civilians were unlawfully killed while in the custody of British troops, the inquiry had "collapsed". The inquiry was in fact proceeding as planned.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the alteration of the online article to make clear that, while one of the key claims had been abandoned, the inquiry was set to proceed. It published the following footnote to record the alterations:

An earlier version of this story stated that the Al-Sweady Inquiry had collapsed. In fact, while the primary strand of the inquiry is no longer proceeding, other parts of the inquiry are proceeding as planned. We are happy to clarify this.

Date Published: 25/04/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]