Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Luke de Pulford

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Luke de Pulford complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had wrongly reported that the bones of Saint Peter were being placed on public display for the very first time. The complainant believed that the online article represented a breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved through the correction of the online article and the publication of the following footnote:

"This article was amended on 10 January 2014 to make clear that the relics had never been "hidden" as stated in the original article; the novelty of the event was that the relics were being displayed publicly for the first time for veneration in a public ceremony. While the particular relics exhibited had previously been kept in an urn in a private chapel, pilgrims visiting St Peter's tomb beneath the basilica have been able to see others since the area was opened after excavations."

Date Published: 31/01/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]