Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
Making a complaint
Code of Practice Information
Code Advice

Complainant Name:
Mr William Hesselmann

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph


Mr William Hesselmann complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said that the newspaper had misled readers by suggesting that the BBC accommodated the 65 person crew of Lambing Live in hotel rooms costing £279 per night. The real figure, which was only published at the end of the piece, was £58 per night.


The newspaper said that, despite putting the allegation to the BBC before publication, the BBC had informed it of the actual price only after the online article had been published. Upon receipt of the actual price, the newspaper had updated its online article, and later published a footnote to the article:

The headline in this article originally stated "BBC's Lambing Live criticised after 65-strong film crew stayed at luxury £279-a-night hotel for week". The price was deleted from the headline to reflect the cost referred to in the story, which the BBC did not supply until after the article was published. Consequential amendments have also been made to the text.

Date Published: 30/05/2014

<< Go Back
Home ] Cases ] Site map ]