Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Danny Murphy

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

Mr Danny Murphy complained to the Press Complaints Commission, under Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice, that the newspaper had reported that Gerry Adams had been released on police bail, when in fact he had been released without charge.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction:

"Freed Adams: The IRA has gone, the past is past", May 5) mistakenly recorded that Gerry Adams had been released on police bail when he had been released without charge. We are happy to set the record straight.

The newspaper also amended the reference in the online article and appended the following wording:

Update: When this article was first posted it mistakenly reported that Mr Adams had been released on police bail. This reference was removed on 7 May 2014. The Police Service of Northern Ireland said he had been released pending a report to the Public Prosecution Service.

Date Published: 30/05/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]