Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
A woman

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mirror

Complaint:

A woman complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant, who had been a victim of sexual abuse by Max Clifford, said that the newspaper had incorrectly stated that she had admitted in court that "the sexual relationship with the older, charismatic man was consensual". The complainant had not had a "sexual relationship" with him; she had been sexually abused by him. Furthermore, she had not admitted he was charismatic or that the abuse was consensual; it could not, in any case, have been consensual, as she had been a child. The complainant was further concerned that another article had incorrectly implied that she had given the newspaper an interview, and inaccurately attributed a comment to her.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the removal of the disputed sentences from the online articles, and the newspaper published the follow apology:

Further to our articles of 29 April and 30 April concerning a victim of Max Clifford we have been asked to point out that she denies calling him a "disgusting pervert".

Contrary to the claim that her sexual relationship with him was consensual, the victim did not consent and further, could not consent because of her age. We apologise for any distress caused.

Date Published: 06/06/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]