Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Sharon Moses

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Ms Sharon Moses complained to the Press Complaints Commission that the newspaper has published inaccurate information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said that the newspaper had incorrectly claimed that she and her husband had faced charges of "human trafficking". In fact, they had been involved in a civil case regarding the payment of fees.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the following apology:

Our article of 11 December "British couple charged with human trafficking and keeping their au pair as a ‘slave' in France" incorrectly stated that Robert and Sharon Moses had been ‘charged with human trafficking'. We are happy to make clear that the couple did not face any criminal charges. The hearing was part of a civil case brought by the au pair seeking damages and compensation for inadequate payment; the claim was later rejected. We apologise to Mr and Mrs Moses for the error.

Date Published: 16/06/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]