Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Mr Todor Radic

Clauses Noted: 1

Publication: Scottish Daily Mail

Complaint:

Mr Todor Radic complained to the Press Complaints Commission about an article which he considered to have been inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

The complainant believed readers had been misled because an article about NHS expenditure on high-fluoride toothpaste failed to note that it was only available on prescription.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following correction:

An article on 24 March reported that the NHS spends 800,000 on four brands of toothpaste a year. We have been asked to clarify that ‘Duraphat', one of these high fluoride toothpastes, is a prescription-only treatment to protect the teeth from decay as a result of having Xerostomia.

Date Published: 10/07/2014



<< Go Back
spacer