Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Stephen Poulson

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Stephen Poulson complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate information in breach of Clause 1 Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant said that the article incorrectly said: he had "trolled" a councillor; accused the councillor of keeping a "‘gimp' sex slave"; and accused him of soliciting sex from Boy Scouts.

Resolution:

The complaint was resolved when PCC negotiated the removal of any reference to the Boy Scouts, the removal the allegation from the headline that the complainant had accused the council of keeping a "‘gimp' sex slave" and the publication of the following apology:

An earlier version of this article said that Stephen Poulson had accused Stephen Radford of soliciting sex from boy scouts. We have since been informed that this was not the case and regret any distress caused.

Date Published: 18/07/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]