Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Paul Nischal

Clauses Noted: 1

Publication: Sunday Mirror

Complaint:

Mr Paul Nischal complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate information about him and his company in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant was concerned that the article, which was an interview with the complainant's tenant, included a number of inaccurate claims about the complainant's upkeep of the property which the tenant rented from him. In particular, it incorrectly claimed that the complainant's company had failed to address the tenant's complaints about the heating and damp in the property.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the removal of the online article and the publication of the following correction in print and online:

Following our article of January 26 "Millionaire Tory cashes in on TV Benefits Street" in which we reported the comments of a tenant who lived on James Turner Street (also known as Benefits Street) we have been asked to make clear that contrary to the tenant's claims British Gas have visited the house on numerous occasions to fix the boiler, over 1,000 of work has been done during 15 visits and the landlord, Mr Paul Nischal, claims that the tenant has caused condensation in the house by refusing to open the windows. We are also happy to make clear that Mr Nischal does not own "run down houses".

Date Published: 27/05/2014



<< Go Back
spacer