Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Graeme Thew and Mr Gregory Thew

Clauses Noted: 1, 3

Publication: Gravesend Reporter

Complaint:

This complaint was originally made to the PCC. As the PCC closed on 8 September the complaint was resolved by the Independent Press Standards Organisation (IPSO) under PCC procedures. IPSO is the new independent regulator of the newspaper and magazine industry.


Mr Graeme Thew and Mr Gregory Thew complained to the Press Complaints Commission about an article which they considered to have been inaccurate and intrusive in breach of Clause 1 (Accuracy) and Clause 3 (Privacy) of the Editors' Code of Practice. The complainants objected to the use of Gregory's photograph in an article that also inaccurately claimed that he was an insomniac.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification:

In the Gravesend Reporter on April 24, 2014, we published an article on sleeplessness based on research provided by the sleep council. In that report we carried a photograph of, and an interview with, a man who stated his name was Mr Gregory Thew. We now accept that the interviewee had provided a false name and address and that the photograph was of a different Gregory Thew who was totally unconnected with the article and has never suffered from sleeplessness. We regret the confusion our report may have confused and apologise for any embarrassment we may have inadvertently caused.

Date Published: 09/10/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]