Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Anthony Brown

Clauses Noted: 1

Publication: The Guardian

Complaint:

Mr Anthony Brown complained to the Press Complaints Commission about an article which he considered to have been inaccurate and misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The article was about a Labour Party press release which claimed that - following the reduction in the top rate of income tax - the relative share of wealth held by the top one per cent of taxpayers had increased. The complainant said that the article's sub-headline inaccurately summarised this claim, when it stated that Labour had claimed the bottom "90% of taxpayers shar[ed] less post-tax income".

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the amendment of the article's sub-headline, so that it stated that "90% of taxpayers [had] seen their share of post-tax income fall but top 300,000 [had] more".

Date Published: 25/07/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]