Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
A man

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

A man complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate information in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant was concerned that the newspaper had incorrectly claimed that copies of the Scottish Government's White Paper on independence had been sent to every household in Scotland at the taxpayers' expense.

Resolution:

The complaint was resolved when, prior to the PCC complaint, the newspaper amended the online article and published the following correction:

Thursday's article, "Mess and muddle as the Scots' referendum on independence looms", incorrectly suggested that the Scottish Government's White Paper on independence were sent to all Scottish households. In fact, literature urging people to read the White Paper was sent, not the full document.

Date Published: 25/07/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]