Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
The Royal Embassy of Saudi Arabia

Clauses Noted: 1

Publication: The Independent

Complaint:

This complaint was originally made to the PCC. As the PCC closed on 8 September the complaint was resolved by the Independent Press Standards Organisation (IPSO) under PCC procedures. IPSO is the new independent regulator of the newspaper and magazine industry.

The Royal Embassy of Saudi Arabia complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published inaccurate information in a series of articles in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice. The complainant was concerned that the articles incorrectly said that Saudi Arabia, as a state, had funded ISIS.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper published the following clarification in print and also appended it to the online articles:

In a number of articles in June we made reference to funding for the terrorist organisation Isis having been channelled to the group from Saudi Arabia. The Saudi Embassy has asked us to make clear that the position of the Saudi Arabian government is unequivocal condemnation of the actions of Isis and its members and that the Kingdom has taken positive action to discourage any private funding or support for Isis or other extremists by Saudi citizens for ISIS. Since March 2014 the Saudi government has blacklisted religious extremist groups in the Kingdom, criminalising affiliation to, or participation in the activities of, organisations such as Isis.

Date Published:

22/10/2014




<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]