Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
Cases Banner
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Ms Erica Leach

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

This complaint was originally made to the PCC. As the PCC closed on 8 September the complaint was resolved by the Independent Press Standards Organisation (IPSO) under PCC procedures. IPSO is the new independent regulator of the newspaper and magazine industry.

Ms Erica Leach complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice in an article about officials from Rotherham Council who had gone on to work at other councils around the country. She said that the article misleadingly implied that she may have been partially to blame for the sexual exploitation which took place in Rotherham.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper removed the references to the complainant from the online article and appended the following note:

"Update: Professor Alexis Jay made reference in her report to the fact that a small group of frontline staff in Rotherham had recognised the severity of child sexual exploitation in the early 2000s but that they were not listened to. The individuals in the group were not named in Prof Jay's report so were unknown to us when this article was first posted. Erica Leach, child protection co-ordinator from 1998 to 2003, has since told us she was part of this group. Reference to her in the text of the article has therefore been deleted. We are happy to make the position clear."

Date Published: 07/11/2014



<< Go Back
 
    spacer
Home ] Cases ] Site map ]