Press Complaints Commission
spacer spacer
SEARCH FOR Or try the cases search
Cases Banner
spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice

Complainant Name:
Mr John O'Brien

Clauses Noted: 1

Publication: The Daily Telegraph

Complaint:

This complaint was originally made to the PCC. As the PCC closed on 8 September the complaint was resolved by the Independent Press Standards Organisation (IPSO) under PCC procedures. IPSO is the new independent regulator of the newspaper and magazine industry.

Mr John O'Brien complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had breached Clause 1(Accuracy) of the Editors' Code of Practice, in an article reporting that a former teacher had been convicted of child abuse.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper made amendments to the online article and published the following update:

Update: Since this article was first posted we have been informed that a former pupil at the school had brought allegations against Paul Woodward for sexually abusing him between 2005 and 2006 but was too fragile to give evidence at Woodward's trial. We have also been told that in January 2013, the Criminal Injuries Compensation Authority (CICA) awarded the boy 105,000 in compensation for the abuse the CICA found he had suffered.

Date Published: 18/12/2014



<< Go Back
spacer