Press Complaints Commission Halton House, 20-23 High Holborn, EC1N 7JD
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
News
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Mr Mark Palframan

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Mark Palframan complained that the newspaper had breached Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice in a comment piece about homelessness. He was concerned that the newspaper had inaccurately stated that it was necessary to have an address in order to apply for benefits, that homeless shelters were ‘full of Somalis and Poles', and that 25% of homeless people were ex-servicemen.

Resolution:

The complaint was resolved when the newspaper accepted that it had been incorrect to state that benefits could not be claimed without an address; it issued a clarification to reflect this. It also accepted that its figure of 25% of homeless people being former servicemen had come from a report that was published on the mid-1990s; it issued a clarification which indicated that the British Legion now put the figure at 6%. The newspaper also amended its article to indicate that although Somalis and Poles are accommodated in some shelters, they are not in a majority. It also accepted that accommodation in hostels was not free and that a homeless person must be in receipt of benefits, which have been linked to National Insurance payments in the past.

Date Published: 30/08/2012



<< Go Back



 
    spacer