Press Complaints Commission Halton House, 20-23 High Holborn, EC1N 7JD
spacer spacer
SEARCH FOR     Or try the cases search  
News
  spacer
Making a complaint
Code of Practice Information
Cases
Code Advice
 

Complainant Name:
Full Fact

Clauses Noted: 1

Publication: Daily Mail

Complaint:

Mr Joseph O'Leary on behalf of Full Fact complained to the Press Complaints Commission that the newspaper had published an article regarding a report on problem households which contained inaccuracies and was misleading in breach of Clause 1 (Accuracy) of the Editors' Code of Practice.

Resolution:

The complaint was resolved when the PCC negotiated the publication of the following clarification:

Following an article on 18 July which detailed the findings of a government report designed to highlight some of the issues affecting 120,000 problem families in the UK, we are happy to clarify that the study in question was based solely on interviews with 16 of these families. The report also stated that the information was ‘not representative' of the wider group.

Date Published: 29/11/2012



<< Go Back



 
    spacer